RSS

obuwie ortopedyczne Postęp

Cucinissima


Temat: obuwie ortopedyczne sztywne to już mit?
obuwie ortopedyczne sztywne to już mit?
Czytam Pana książkę i pisze tam, że buty sztywne i wysokie to już
mit i nie pomagają one w rozwoju stopy dziecka. Ja kupiłam synkowi
pierwsze kapcie jak tylko zaczął chodzić właśnie takie ortopedyczne
skórzane i z wysokim sztywnym zapiętkiem firmy Postęp. Dlaczego?
Ponieważ widziałam jak synek strasznie wykrzywia stópki do wewnątrz
i bałam się że zwykłe kapcie tylko pogorszą stan nóżek. Wizyta u
ortopedy dopiero jak skończy 2 latka (to już za miesiąc) synek ma 23
m-cy i nie mogę doczekać się opinii fachowej na ten temat. Co Pan o
tym sądzi? Mam kupić zwykłe miękkie kapcie czy może na boso ma
chodzić? Dziękuję.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1017,99039119,99039119,obuwie_ortopedyczne_sztywne_to_juz_mit_.html



Temat: buty ortopedyczne, bardzo proszę o opinię
buty ortopedyczne, bardzo proszę o opinię
Witam Od miesiąca moja córka (15 m )chodzi w zaleconych przez
ortopedę butach postępu, lekarz stwierdzil koślawość pięt i wtórne
do nich koślawe kolanka, powiedział, że córka za wcześnie zaczęła
wstawać i stąd problem, córeczka jest dość dużym dzieckiem waży 11,5
kg, w wieku 6m 9kg, przez 2 miesiące była szeroko pieluchowana,
podejrzewam, że to jest przyczyna. Chciałam zapytać o to obuwie,
buty są strasznie sztywne, trudno je zgiąć na lini palców, mam
wrażenie, że stopa w nich nie pracuje, czy dobrze robię zakładając
je dziecku, a może powinnam skonsultować to z innym lekarzem czy
rehabilitantem, jeżeli tak to może mi pan kogoś polecić? Jestem z
warszawy.pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1017,71494497,71494497,buty_ortopedyczne_bardzo_prosze_o_opinie.html


Temat: koślawość kolan
koślawość kolan
Byliśmy dzisiaj u ortopedy, bo córka lekko skręcała jedną stópkę. Ma 22 m-ce.
Wyszło: kośl. kolan 3-4 cm, stopy pr-kośl.
Zalecono obuwie ortopedyczne+ podklejenie podeszwy 0,5 cm od strony przyśrodkowej.
Polecono mi buty firmy Postęp + podbicie przez szewca. Czy jeszcze jakieś
obuwie można byłoby wziąć pod uwagę?
Niektórzy forumowicze widziałam polecają buciki Memo. Dziecko nosiło do tej
pory Bartka i Mrugałę.
A czy tego podbicia nie dałoby się zamienić na wkładkę?
Mamy nosić w domu buciki wiązane, a na dwór mogą być na rzepy.
Pozdrawiam
Marzena mama Oleńki



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,917,78353061,78353061,koslawosc_kolan.html


Temat: 3latka chodzi na paluszkach
Witaj, moja córka Wiktoria też chodziła na paluszkach, odkryłam to w wieku około
2,5 roku zwiedziliśmy rzeszę ortopedów i za każdym razem okazywało się że
wszystko jest ok. Od chodzenia na palcach porobiły jej się dodatkowe kostki.
Mało widoczne ale czuć pod skórą, lekarz nadal utrzymuje że wszystko jest w
porządku. Mała od kiedy zauważyliśmy że chodzi na palcach nosi obuwie
ortopedyczne. Polecam firmę POSTĘP, kapcie takie lniane wiązana od samego
początku jak łyżwy. Są za kostkę bo konieczne jest aby obuwie miało sztywne
zapiętki. Dzisiaj ma prawie sześć lat i nie chodzi już na paluszkach.
Ale "podwójne" kostki pozostały, nie skarży się jednak na to. Może mój przypadek
coś pomoże. Pozdrawiam:-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,78370020,78370020,3latka_chodzi_na_paluszkach.html


Temat: a buty?
Aga buty ortopedyczne sa w kazdym rozmiarze, sa z postepu i sa z memo

u nas nie ma narzuconego obuwia, na wf bedzie mial teniskowki, a w czasie
cieplych dni bedzie mial na nogach to, w czym przyjdzie, na zime do
przebierania kupilam mu sandaly z bartka, zwlaszcza, ze byla 50% posezonowa
obnizka

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,38252,47080769,47080769,a_buty_.html


Temat: w kapciach czy bez?
Dla mnie obute czy nie w domu to bodaj najbardziej problematyczny temat odkąd mam dziecko. Przeczytałam chyba wszystko co można i żadna z teorii do końca mnie nie przekonuje. Jedno wiem na pewno-zdrowe, ładnie rozwijające się stopy nie przyoblekę w obuwie ortopedyczne czy profilatyczne typu Postęp.
Niech biega na bosaka/ w skarpetkach i w pantoflach.
Jako maluch chodziłam w bucikach/nie ortopedycznych/, jako ciut wieksze namietnie na bosaka i mam zdrowe, ładne stopy i nogi.
Znam dzieci ganiające długo w skarpetach i maja problemy z zaleceniem ortopedycznych.
Trudno wyczuc, najlepiej obserwowac rozwijające się stopy i nogi dziecka.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,49737,101421692,101421692,w_kapciach_czy_bez_.html


Temat: Buty dla dziecka spastycznego ???
Moja córeczka nosi teraz buty nemo(właściwie kapcie
profilaktyczne).Ortopedyczne ubrała tylko raz,obtarła nogi do
krwi,były sztywne jak gipsy i do tego kosztowały 600zł.Porażka.Na
turnusach rehabilitacyjnych ,gdzie jeżdziliśmy,inne dzieci miały
buty memo,aurelka lub postęp.Wszystkie są za kostkę,sznurowane lub
na rzepy,łatwo się je wkłada,dobrze trzymają piętę i kostkę no i
można dobrać do nich odpowiednie wkładki(nie wiem,czy do
wszystkich).Nie wiem jak z obuwiem zimowym,my ubieramy małej zwykłe
trapery wiązane.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,48158,101791169,101791169,Buty_dla_dziecka_spastycznego_.html


Temat: Postep Elblag - sklep firmowy
Co do bucików dla dzieci moge się wypowiedzieć, co do reszty produktów nie.
Buciki wizualnie co prawda pozostały w zeszłym systemie, ale naprawdę są
polecane przez ortopedów i sprawdzają się w praktyce. Postęp jest jednym z
nielicznych w Polsce producentów obuwia ortopedycznego dla dzieci i nie jest
tak drogi jak Nemo (jeśli dobrze nazwę pamiętam).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,56,52936834,52936834,Postep_Elblag_sklep_firmowy.html


Temat: Koślawość kolan
ostatnio kupowałam buty - pełniące funkce kapci w sklepie ortopedycznym -
pediatra zasugerował ich zakup
kupilam sandałki, dosyć ładne, granatowa skóra - z powodzeniem mogą być obuwiem
na lato - producent postęp, cena niestety dosyć wysoka 94zł
co do bartków to kobieta w tym sklepie zasugerowała, że niektóre modele nie są
wcale takie rewelacyjne i należałoby dokupić do nich wkładkę


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,22424530,22424530,Koslawosc_kolan.html


Temat: Gdzie w Poznaniu mogę kupić buciki firmy POSTĘP
Gdzie w Poznaniu mogę kupić buciki firmy POSTĘP
Pytałam na forum regionalnym i niestety nikt mi nie pomógł, może tu
ktoś wie- chodzi o takie buciki ortopedyczne/ rehabilitacyjne -
firma POSTĘP Z eLBLĄGA. A może ktoś wie gdzie są takie sklepy z
takim rodzajem obuwia w Poznaniu?,

pozdr



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,87732600,87732600,Gdzie_w_Poznaniu_moge_kupic_buciki_firmy_POSTEP.html


Temat: Czy tylko Bartki są dobre?
Jeśli Twoja córcia ma niewielką koślawość kolan to koniecznie kup jej do
chodzenia po domu trzewiki ortopedyczne (za kostkę, usztywniona pięta) bo
dziecko i tak najwięcej czasu spędza w domu. Osobiście polecam trzewiki
Tombutu, już ktoś podawał link do ich strony. Podobne, ale moim zdaniem
brzydsze robi firma Postęp. Mojej córce (w czerwcu skończy 3 lata) również
ortopeda zalecił takie obuwie (ma koślawość mieszczącą się w normie dla jej
wieku) więc zdziera już 4tą parę trzewików i widać poprawę w stawianiu stóp. W
lecie i późną wiosną miała też te butki do chodzenia po dworze.
Pozdrawiam,
Aśka
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,11092251,11092251,Czy_tylko_Bartki_sa_dobre_.html


Temat: Buty memo - czy ktoś stosował?
System memo polega na tym, ze podeszwa buta jest odpowiednio oznaczona,
podzielona na pola.Po kilku dniach noszenia obserwuje sie, ktore pole dziecko
sciera i na tej podstawie stwierdzic mozna, czy dziecko chodzi prawidlowo, czy
ma wade.I nastepnie w zaleznosci od tego dokupuje sie odpowiednie wkladki albo
i nie.
Moja 5,5 letnia córka ma zalecenie noszenia butów ortopedycznych od 3 r. z.
Memo nosi od roku i ja bardzo sobie te obuwie chwale.Podeszwa starła sie
prawidlowo, dlatego nie nosi wkladek, ale musi miec usztywniane kostki, dlatego
tu memo sie sprawdzaja.
Buty sa drogie, ale w zasadzie nie ma alternatywy, bo inne ortopedyczne
kosztuja podobnie, a nawet sporo wiecej.Memo 180 zl., inne 250 zł.Tansze sa
Postepu, ale wzornictwo mi nie odpowiada, ew. jako kapcie moga byc, choc
sznurowanie jest niewygodne- Memo ma rzepy.Ja kupilam w tamtym roku na lato
sandałki, w których chodzila pare miesiecy, do dzis te buty sluza jej za kapcie
(latem nosila je na okragło, po przyjsciu do domu przecieralam podeszwy, bo dla
mnie za duzym wydatkiem byloby kupowanie 2 par).Zastanawiałam sie nad
jesiennymi, ale udalo mi sie okazyjnie kupic buty Naturino i w nich
przechodziła jesien i zime.Jako ze zimą mało chodzimy po dworze nie wydaje mi
sie konieczne zakupywanie butów zimowych ortopedycznych.Inaczej juz bedzie, gdy
pojdzie do zerówki.
Reasumujac, polecam te obuwie, zreszta wyboru na rynku za duzego nie ma, a te
sa wg mnie solidnie wykonane.
Wkładki dokupije sie osobne, bodajze za 30 zł.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,11192495,11192495,Buty_memo_czy_ktos_stosowal_.html


Temat: jakie buciki?
Z tego co czytałam, każde dziecko powinno nosić obuwie ortopedyczne,
niezależnie, czy ma zdrowe stopki, czy nie (gdyż złe obuwie może zdeformować
stopę).Również bardzo polecam Postęp (sama nie używałam, ale przeglądałam w
internecie i mam o nich jak najlepsze zdanie)
Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,6797318,6797318,jakie_buciki_.html


Temat: jakie buciki?
pyza15 napisała:

> Z tego co czytałam, każde dziecko powinno nosić obuwie ortopedyczne,
> niezależnie, czy ma zdrowe stopki, czy nie (gdyż złe obuwie może zdeformować
> stopę).Również bardzo polecam Postęp (sama nie używałam, ale przeglądałam w
> internecie i mam o nich jak najlepsze zdanie)
> Pozdrawiam

????? a po co?????? wystarczy chyba kupić po prostu dobre zwyczajne buty

Gruby od początku chodzi w Bartkach, nie każdemu te buty się podobają, ale jak
dla mnie mają niezłe wzornictwo i są bardzo starannie wykonane, duży wybór jest
w Sezamie na Marszałkowskiej (Smyk to porażka jeśli chodzi o buty), rewelacyjen
są sandałki z ochraniaczem na palce i regulowanym paskiem na podbiciu - Gruby
na stopę z bardzo wysokim podbiciem, po tatusiu , a większość butów jest dla
plaskaczy

odradzam natomiast markowe buty sportowe dla takich malczaków - znajomy lekarz
mówi o nich, że to są gadżety, a nie buty do chodzenia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,6797318,6797318,jakie_buciki_.html


Temat: NEMO czy MEMO? - obuwie ortopedyczne
NEMO czy MEMO? - obuwie ortopedyczne
Ostatnio chciałam kupić dziecku do przedszkola kapcie ortopedyczne. Znałam
tylko firmę Postęp i Memo. Wybrałam tę drugą, gdyż podobnie zrobione buciki,
ale miały ładniejsze modele (lżejsze). Zauważyłam w sklepie jeszcze inną
firmę - Nemo. Były dużo tańsze od Memo (180zł - Memo i 90zł - Nemo), ale czy
tak samo dobre? Może ktoś kupował i podzieli się doświadczeniem?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,47451021,47451021,NEMO_czy_MEMO_obuwie_ortopedyczne.html


Temat: sandalki
Sandałki możesz kupić przez cały rok w sklepach z obuwiem ortopedycznym. To są
profilaktyczne, skórzane buciki - sandałki (najcześciej firmy Postep, ale są i
inne)wiązane, cena ok -80-90 zł. Są też w Smyku, ale i np. na ulicy Baśniowej
(2 sklepy, to ulica prostopadła do Grójeckiej, na wysokości kina Ochota).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,583,17727643,17727643,sandalki.html


Temat: buty korekcyjne
To jeszcze raz ja Coś mi ostatni post wysłało dwa razy, za co przepraszam Chciałam tylko uściślić o które buty mi chodzi na stronie Postępu. http://www.postep.elblag.pl/obuwie.htm i na samym dole strony *2.4 Obuwie zdrowotno - ortopedyczne* Jeszcze raz pozdrawiam GosiaK i Ada (17 miesiąc)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,612,5332422,5332422,buty_korekcyjne.html


Temat: czy obuwie profilaktyczne tylko dla dzieci z wadą?
tak, tylko z wada i polecone przez ortopede. i to dobrego,
bo "starej daty" ortopedzi zapisuja je za czesto, a nowe, tzn od
jakis 20 lat tendencje sa takie, ze wady sie leczy poprzez
gimnastyke, nie zas unieruchomienie w konkretnym polozeniu.
dodam, ze wiem to od dwoch niezaleznych ortopedow, przedstawicieli
swiata nauki, w preznym osrodku uniwersyteckim- jakby ktos
twierdzil, ze moje info sa niepoparte faktami ))
obuwie ortopedyczne noszone bez przyczyny moze sie przyczynic do
wad postawy. przykladem sa oslawione buty postep w domu czy
przedsazkolu- sa za wysokie, zbyt sztywne, dziecko siadajac na
podlodze (czyli jak wiekszosc czasu spedza) ma wymuszona pozycje
kleczna z kolanami szeroko rozsawionymi. ot i mamy wade po pewnym
czasie- kolan, i bioder.
dodam jeszcze, ze te buty profilaktyczno-ortopedyczne ogolne sa
praktycznie nieznane w innych krajach...

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,68551612,68551612,czy_obuwie_profilaktyczne_tylko_dla_dzieci_z_wada_.html


Temat: buty ortopedyczne, obuwie zdrowotne????
Wydaje mi się, ze często myli sie tutaj dwa pojęcia - są buciki profilaktyczne
i ortopedyczne. Te drugie są dla dzieci z róznymi wadami. Wg. mnie niesłusznie
do obuwia profilaktycznego zaliczane są Postępy (jeszcze niedawno były inne
kategorie), bo mają wkładkę, tej wkładki nie posiadają profilaktyczne Tombuty
(sa i Tombuty z wkładkami dla dzieci z wadami). Memo należą do ortopedycznych
butów. Lemigo, Befado i inne ze znakiem zdrowej stopy są profilaktyczne.
Inną spawą jest jakie dziecko powinno nosić buty: jeżeli prawidłowo chodzi, to
moze to robić w skarpetkach (ale tylko po miękkich powierzchniach) lub obuwiu
typu Befado, Lemigo. Jeżeli natomiast dziecko jest wyjątkowo duże, ciężkie lub
zaczęło chodzić bardzo wcześnie to zalecane jest wzmocnienie w postaci bardziej
usztywnionych butków typu Tombut czy Postęp. Sama mam córeczkę, która co prawda
zaczęła chodzić bardzo późno, ale jest/była bardzo wysoka i ciężka. Przy
chodzeniu w skarpetach stópki w kostkach wyginały jej się w obie strony i
obuwie było niezbędne. Najpierw kupiliśmy Postępy, ale cholewka i podeszwa
okazały się zbyt sztywne, miały tez za małe wycięcie na paluszki i mała nie
chciała w nich chodzić. Wtedy kupiliśmy Tombuty, które są znacznie bardziej
plastyczne (nawet podeszwa), i nie maja tej nieszczęsnej wkładki w środku jak
Postępy. Teraz kiedy córa dobrze chodzi (mięśnie i stawy się wzmocniły) i
prawidłowo (co widać po starciach podeszwy) przyszedł czas, aby następne
kapciuszki były typu lemigo, befado itp.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,19362493,19362493,buty_ortopedyczne_obuwie_zdrowotne_.html


Temat: buty do chodzenia po domu
W grubej skarpecie frotte z abs dziecko ma miększe podłoże, niż np. w
osławionych butach Postępu. Nawet biegnąc po kafelkach. Moje chodziło tylko w
skarpetkach po domu i ma proste nóżki. Ja też.
A właśnie młodsi orotpedzi zalecają chodzenie bez butów po każdym podłożu, a w
Stanach, to już w ogóle zalecają nawet na koślawość na bosaka lub skarpetkach,
no i w ogóle jak najwięcej ruchu. A u nas połowa ortopedów to zdrowe dzieci
wysyła po obuwie ortopedyczne typu but narciarski.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,566,48321603,48321603,buty_do_chodzenia_po_domu.html


Temat: buciki- pytanie
Ja także przyłączam się do zwolenników teorii, że pierwsze butki powinny być
krótkie i z miękką podeszwą. Właśnie zakupiłam synkowi dokładnie takie i widzę,
że czuje się w nich doskonale, bo śmiga, jak boso. Dotychczas korzystaliśmy ze
zwykłych butów za kostkę i sztywną kauczukową podeszwą kupionych w celu obucia
dziecka siedzącego w wózku i jak Młody zaczął stawiać pierwsze kroki,
zauważyłam, jak wielką trudność stwarza mu przestawianie nóg w takich butach.
Natychmiast wyobraziłam sobie, że takie sztywne buty dla dziecka to jak noszenie
narciarów na co dzień. Zupełnie nie mogę wyobrazić sobie, skąd taka firma jak
Postęp sprzedająca rzekomo najzdrowsze ortopedyczne obuwie czerpie te teorie o
geniuszu swoich wyrobów. Za żadne pieniądze nie kupiłabym takiego obuwia dziecku
i to nie tylko ze względów estetycznych, a przede wszystkim zdrowotnym, bo tym
butom do natury to całe lata świetlne. Pani Wąż

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,78827508,78827508,buciki_pytanie.html


Temat: BUCIKowe dylematy:-)
Buty postepu moga byc po domu jako kapcie, ale jak wybierzesz dobre buciki, to
nie musza być az profilaktyczne, chyba że sa wskazania od ortopedy. Dlatego jak
zacznie dziecko chodzic odwiedzamy ortopede na wizycie kontrlonej, oglada chód
malucha, kształt stóp, nóg( iksy itp) i wtedy może zalecic obuwie profilaktyczne
czy ortopedyczne. B.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,572,40846506,40846506,BUCIKowe_dylematy_.html


Temat: maj 2002 :-)
Cześć Ewa.

Co do butów to możesz sobie przeczytać na stronie Tombutu
(www.tombut.jakr.pl/) jaki powinien być bucik dla dziecka. Jeżeli jest
to dla Ciebie kłopot to mogę Ci to później streścić, choć to nie to samo, bo
tam są również rysunki pomocnicze.

Ja kupiłam Michałkowi butki z firmy Mrugała, nieocieplane sznurowane trzewiki
lekko za kostke. Mierzyliśmy jeszcze Bartki, ale były za płytkie. Zresztą
spotkałam się właśnie z opinią, że dla dzieci z grubszą stopką (wysokie
podbicie) te buty mogą nie pasować. Dobre są też Antylopy. Jak przeglądałam
posty odnośnie butów to natknełam się jeszcze na ortopedyczne (Memo, Postęp,
Tombut), ale nie ma sensu ich kupować, chyba że na wyraźne zalecenie lekarza
ortopedy. Podobno bardzo dobre są Naturino, ale ich cena jak na obuwie na 3
miesiące jest kosmiczna (2-3 razy droższe od polskich butków)

Pozdrawiam

Ania


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,5141927,5141927,maj_2002_.html